Obowiązki organizatora imprezy masowej.

Główne obowiązki organizatora w zakresie bezpieczeństwa podczas organizacji imprezy masowej:

Główne obowiązki organizatora w zakresie bezpieczeństwa podczas organizacji imprezy masowej:

  • zapewnienia bezpieczeństwa osobom uczestniczącym w imprezie;
  • ochrony porządku publicznego;
  • zabezpieczenia pod względem medycznym;
  • zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi, w szczególności przeciwpożarowymi i sanitarnymi.

Organizator zapewnia:

  • spełnienie wymogów określonych, w szczególności, w przepisach prawa budowlanego, w przepisach sanitarnych i przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej;
  • udział służb porządkowych, służb informacyjnych oraz kierującego tymi służbami kierownika do spraw bezpieczeństwa;
  • pomoc medyczną;
  • zaplecze higieniczno-sanitarne;
  • wyznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz dróg umożliwiających dojazd pojazdom służb ratowniczych i Policji;
  • warunki do zorganizowania łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej;
  • sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne do zabezpieczenia imprezy masowej w zakresie działań ratowniczo-gaśniczych;
  • wydzielone pomieszczenia dla służb kierujących zabezpieczeniem imprezy masowej.

 

Powrót na górę strony